Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for RenBåd.dk

  • Generelle oplysninger
    Virksomhedsoplysninger
    RenBåd.dk ApS
    Søhesten 35, 2635 Ishøj
    CVR: 41412208
    Website: www.renbaad.dk

  • Anvendelsesområde
    Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle tilbud, ordrer og leverancer af produkter og ydesler (“Produktet”) fra RenBåd.dk (“RenBåd”) til RenBåds kunder, medmindre andet er aftalt skriftligt. 
  • Kundeservice og kontaktinformationer
    For alle henvendelser vedrørende vores ydelser, betalinger og øvrige spørgsmål, kan du kontakte vores kundeservice:
    E-mail: info@renbaad.dk
    Telefon: +45 31 32 69 29
  • Ydelser og produkter
    RenBåd.dk tilbyder to hovedtyper af services:
    1. Ydelser såsom polering, sandblæsning, vinterkonservering af motor mv.
    2. Vinteropbevaring
      1. Det er kun muligt købe vinteropbevaring sammen med én eller flere af vores ydelser som en samlet ordre
  • Bestilling
    1. Bestilling sker enten online eller via telefon/mail
    2. Kunden forpligter sig ved sin bestilling til at betale, evt. direkte via bestillingen
    3. Vi betragter en ordre som modtaget uanset om der betalingen gennemføres eller ej
  • Betalingsvilkår
    1. Betaling sker i to trin:
      1. Ved bestilling af ydelser betales 20% (afrundet) på bestillingstidspunktet. 
      2. Ved vinteropbevaring betales det fulde beløb ved bestilling
      3. Restbetaling for ydelserne trækkes 2 dage efter, at arbejdet er udført, hvor der udstedes slutfaktura). 
      4. Ethvert aftalt ekstraarbejde tilføjes den endelige faktura og betales dermed som en del af den afsluttende betaling
    2. Kunden modtager betalingsinformationer på mail 2 dage inden pengene trækkes
    3. Privatkunder betaler med kreditkort, mens erhvervskunder betaler med bankoverførsel
    4. Kunden modtager faktura både ved betalingen af depositum og endelig slut faktura
    5. Hvis betaling ikke foretages inden for de fastlagte frister, vil der blive opkrævet renter og andre gebyrer i henhold til gældende lovgivning
    6. Kunden er på intet tidspunkt berettiget til at modregne noget krav eller beløb i betalingen til RenBåd, og betaling til RenBåd gennem modregning er aldrig tilladt
    7. Reklamationer eller klager fra kundens side berettiger ikke kunden til at tilbageholde betaling for foretagne leverancer
    8. RenBåd pålægger gældende kreditkortgebyrer, hvis der ikke betales med Dankort.
    9. Rent teknisk betragtes den første betaling på bestillingstidspunktet som en abonnementsbetaling for produktet jvf. Clearhaus (betalingsindløseren) – i praksis vil der dog kun blive trukket 2 betalinger; 20% på bestillingstidspunktet og det resterende beløb, som trækkes 2 dage efter vores arbejde er udført – se punkt 1.4 under “Betalingsvilkår” samt punktet “Abonnementsvilkår”
    10. Betalingerne behandles i overensstemmelse med Clearhaus’ krav og sikkerhedsstandarder.
    11. Betalingerne vil fremgå på dit kontoudtog som “RenBaad ordrenummeret-XX”. Fx “FZ205-ac” og “FZ205-fp”
    12. På tidspunktet for betaling er virksomhedens beliggenhed Søhesten 35, 2635 Ishøj
  • Abonnementsvilkår
    1. For at kunne trække betalingen i forbindelse med udført arbejde, skal du acceptere, at vi kan trække pengene på dit kreditkort. Rent teknisk anses dette som et abonnement
    2. RenBåd gemmer således kundens kortinformation
    3. RenBåd trækker kun penge på det kort, som kunden har brugt til at foretage bestillingen med
    4. Ved genbestilling eller lignende skal kortinformationer indtastes igen og vil derfor ikke genbruges på forskellige ordrer
  • Fortrydelse og annullering af ordre
    1. Hvis du vælger at annullere din ordre mindre end 14 dage før RenBåd har aftalt at udføre arbejdet på din båd, vil der pålægges et gebyr på 2.000 DKK som kompensation for den tid RenBåd har brugt på planlægning og koordinering.
    2. Du kan som udgangspunkt altid rykke vores aftale, hvis noget kommer i vejen. Hvis dette sker senere end 48 timer før vores aftalte tid, er RenBåd berrettiget til at pålægge et gebyr på 1.250 DKK for den tid RenBåd har brugt på planlægning og koordinering.
  • Aflysning af aftale
    1. Hvis kunden har aftalt at få udført arbejdet indenfor 14 dage efter bestillingstidspunktet, skal aflysningen ske senest 48 timer før aftalte tidspunkt
    2. Sker en aflysning senere end 48 timer før vil vi opkræve 1.250 kr. i tabt arbejdsfortjeneste
    3. En aflysning er ikke en annullering men blot en omrokering af af aftalen for hvornår det udførte arbejde skal udføres
  • Levering
    1. Tjenesten vil blive udført på den aftalte tid og sted. Vi forbeholder os retten til at afvise tjenesten, hvis betingelserne for udførelsen ikke er opfyldt (f.eks. sikkerhedsforhold, vejrbetingelser etc.)
      1. Ved sådan en annulering vil kunden få pengene retur
  • Reklamationsret
    1. Hvis kunden ikke er tilfreds med den leverede service, skal virksomheden kontaktes inden for 72 timer efter udført arbejde
      1. Ved vinteropbevaring tæller det efter udlevering/hentning af båden 
    2. Er båden flyttet af kunden eller er kunden begyndt at sejle er reklamationstiden dog 24 timer efter udført arbejde
    3. Vi vil derefter forsøge at rette op på problemet efter bedste evne
  • Ansvarsbegrænsning
    1. Virksomheden er ikke ansvarlig for skader, der opstår som følge af uforudsete hændelser eller force majeure
  • Fortrolighedspolitik:
    1. RenBåd.dk respekterer din privatliv. For yderligere oplysninger, venligst se vores fortrolighedspolitik
  • Databehandling og cookie-politik
    1. RenBåds behandling af personoplysninger om kunder og andre fysiske personer (herunder brugere af RenBåd.dk’s hjemmeside) fremgår af RenBåds persondatapolitik, der kan tilgås på RenBåd.dk’s hjemmeside
    2. RenBåd henviser til sin cookie-politik, der kan tilgås på RenBåd.dk’s hjemmeside
Scroll to Top